Juli 2018
Aandachtspunten voor een beurswand

beurswand IDFocus

Er gaat geen beurs of congres voorbij of je ziet wel een beurswand. Soms een grote (opgebouwd met magnetische banen op een frame), soms een kleiner ‘pop-up’ scherm. In alle gevallen relatief makkelijk in een personenauto mee te nemen naar de locatie en eenvoudig te plaatsen. De kosten van deze displays zijn tegenwoordig laag en de materialen geven zeker meerwaarde aan jouw bedrijf en beursdeelname.

Wat zet je erop?

Het is natuurlijk aanlokkelijk om heel veel op de beurswand te zetten, want er is immers voldoende ruimte. Met als gevolg dat de wand niet optimaal bijdraagt aan het resultaat. Daarom hieronder een paar aandachtspunten:

– De bezoeker aan beurs of congres moet in enkele seconden weten waar uw bedrijf voor staat en wat de voordelen van het product zijn.
– Het plaatsen van veel foto’s en teksten is hierbij zinloos.
– Ga voor een duidelijke boodschap en duidelijke afzender.
– Gebruik kleur.
– Kies voor een goede foto (denk aan de resolutie).
– Laat deze foto ook terugkomen op jouw website, Facebookpagina of LinkedIn pagina.
– Zet je firmanaam of logo niet onderaan, want meestal sta jij of de informatiebalie er dan voor
– Alle adresgegevens zijn vaak onwenselijk maar vergeet je website in ieder geval niet.

 Netjes en schoon

Uiteraard is het heel belangrijk dat de beurswand er onberispelijk uitziet. Gedeukte panelen, een lamp die het niet doet of een vlek in een van de banen doen afbreuk aan de “over-all indruk”. Controleer een beurswand regelmatig (bijv. na elk gebruik) en los eventuele problemen of onvolkomenheden direct op.

Ook op kantoor

IDFocus in Rijswijk levert regelmatig sprekers voor congressen over Identity Management. En vaak is er dan ook een informatiemarkt. Daarom heeft Comm’in Out een beurswand, 2 pop-upschermen en een informatiebalie voor IDFocus gerealiseerd. Allemaal met dezelfde look & feel. En het mooie is, dat deze materialen natuurlijk ook op kantoor (bijv. bij de receptie of in de trainingsruimte) geplaatst kunnen worden.