Oktober 2018
5 tips voor een succesvolle nieuwsbrief

5 tips voor een succesvolle nieuwsbrief

Het succes van een digitale nieuwsbrief staat of valt met de onderwerpregel. Bijna de helft van de e-mail- en nieuwsbriefontvangers (47%) opent een e-mail alleen op basis van deze regel. Het is dus ontzettend belangrijk om niet alleen over de teksten en de illustraties na te denken, maar juist ook over de onderwerpregel.

5 tips voor meer succes

Wil je meer succes met e-mailings of nieuwsbrieven? Hieronder geef ik 5 belangrijke tips voor goede onderwerpregels:

  1. 69% van de ontvangers bepaalt op basis van de onderwerpregel of een mailing spam is. [Bron: Elixiter]
  2. E-mails met ‘Free’ of ‘Gratis’ in de onderwerpregel worden 10% meer geopend dan e-mails zonder deze woorden. [Bron: Sidekick)
  3. Het woord ‘Nieuwsbrief’ in de onderwerpregel zorgt voor een afname van 18,7% in de open [Bron: Adestra]
  4. ‘Sale’, ‘Nieuw’ of ‘Video’ zorgen juist voor toename van het openen van de mail.
  5. Onderwerpregels van 30 woorden of minder worden meer geopend.

Verschijningsfrequentie

Comm’in Out verzorgt o.a. de (mailchimp) nieuwsbrieven van Marij Makelaardij, KMI Mammacare en Tennisvereniging Rijnhuyse. Zowel qua brainstormen over items, het schrijven van de tekst, het zoeken van foto’s als opmaak. Bij sommige klanten verschijnt deze nieuwsbrief 2-wekelijks, bij andere is 3 of 4 x per jaar voldoende. Dit heeft o.a. te maken met de diversiteit aan onderwerpen, want meer dan 3 á 4 onderwerpen per uitgave, is niet wenselijk.

Parallel aan het schrijven en maken van de nieuwsbrief, kan Comm’in de artikelen ook op de website publiceren (lees verder – extra traffic naar de site) en op social media.

Inspiratie

Weten wat een nieuwsbrief voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen. En hoe deze met onderwerpen kan worden ingevuld? Bel 06-53281940 voor een vrijblijvende afspraak. Ik zit graag met je rond de tafel. Kijk voor inspiratie ook eens naar de artikelen over onderwerpen voor een nieuwsbrief en social media.