Februari 2018
Haak in op de actualiteit

Een speciaal evenement of (feest)dag is soms een goed moment voor bedrijven of organisatie om op in te haken. En dan bedoel ik echt niet alleen het inhaken op het WK-voetbal of andere grote gebeurtenissen. Het kan zeker ook kleinschalig zijn. Vaak geldt: hoe gerichter en actueler, des te meer je bericht op social media of attentie naar de klant opvalt. En ik weet zeker, dat de klant het waardeert! En daar gaat het om.

Bos rozen

KMI Mammacare in Nieuwegein levert bijvoorbeeld borstprotheses en protheselingerie, bestemd voor vrouwen die getroffen zijn door borstkanker. In het kader van Wereldkankerdag begin februari, kreeg iedere klant in de winkel een mooie roos overhandigd. Deze roos mochten ze zelf houden of weggeven aan iemand die deze roos juist als een extra steuntje verdiende. De klanten waardeerden de roos en de achterliggende boodschap enorm en een foto van deze bos rozen op social media scoorde uitermate goed. Dat bedoel ik dus met gericht en actueel.

Een beetje aandacht maakt alles mooier

Je hoeft heus niet op alle gebeurtenissen per jaar in te haken, maar een enkele keer is zeker geschikt. Dat inhaken kan je op social media doen, maar ook gewoon met een leuke attentie voor de medewerkers op kantoor of juist voor de klant. Of een combinatie van dit. En denk niet ‘dat wordt heel kostbaar’, want dat is met enig creatief nadenkwerk echt onnodig. Bovendien levert een goede inhaakactiviteit uiteindelijk meer op dan het daadwerkelijk kost.

Tijdige voorbereiding

Kijk eens op de inhaakkalender voor gebeurtenissen die je zou kunnen gebruiken. En, net als bij veel communicatie-activiteiten, begin tijdig! Zo kan je het een en ander rustig voorbereiden en word je door tijdsgebrek niet alsnog op kosten gejaagd.

Meer weten? Comm’in Out helpt graag bij de inspiratie en de uitingen. Bel 06-53281940 voor een vrijblijvende afspraak.