Maart 2019
Maak een zakelijk Instagram-account

zakelijk instagram-account

Een zakelijk Instagram-account biedt veel mogelijkheden. Hieronder laat ik je zien, hoe je zo’n profiel maakt en geef ik je 5 tips om zakelijk te scoren op Instagram.

Als je Instagram zakelijk gaat gebruiken, kun je het persoonlijke profiel omzetten naar een zakelijk Instagram-account. (Let wel, je kan alleen vanaf je smartphone berichten op Instagram plaatsen). Ga in Instagram naar ‘Profiel’ en klik vervolgens op ‘Profiel bewerken’. Klik daar op Instagram Business Tools. Je kan daarnaast natuurlijk ook altijd een persoonlijk profiel houden. Let wel op dat je de juiste berichten vanuit het juiste profiel plaatst.

Statistieken

Voordeel van een zakelijk Instagram-account is onder andere, dat je hiermee toegang krijgt om je account te analyseren. Bijvoorbeeld het aantal volgers, wanneer zij online zijn en welke berichten bijvoorbeeld voor jouw doelgroep goed werken. Beheer je meerdere profielen, dan kan je hier op je smartphone tussen switchen. Rechts onderaan klik je dan op het juiste icoontje. Zo beheert Comm’in Out de zakelijke Instagram-profielen van KMI Mammacare, Haar op Maat Pelatti en Tennisvereniging Rijnhuyse.

5 tips voor zakelijk succes op Instagram

Het is zakelijk zeer interessant om op Instagram te zitten. Maar let op, ook hier draait het om visuals (foto’s en video’s) en hashtags! Ik geef je 5 aandachtspunten om te scoren op Instagram:

  1. posts met een locatie scoren beter dan zonder locatie
  2. 9 tags is ideaal voor een bericht (maar je hebt ruimte voor max. 30 tags)
  3. plaats liever foto’s met gezichten; deze krijgen meer likes
  4. voeg altijd minstens 1 hashtag toe
  5. denk bij hashtags altijd aan Categorie / Locatie/ Emotie / Event / Product

Instagram stories

Instagram Stories is een nieuwe manier om foto’s of video’s te delen. Deze foto’s en afbeeldingen verdwijnen na 24 uur van je profiel. (let op, je kunt ook alleen foto’s of video’s delen die minder dan 24 uur geleden met je mobiele telefoon zijn gemaakt!).

Zakelijk kan je Instagram Stories bijvoorbeeld inzetten voor:

– aanbieden van korting
– deel een handige lijst met tips
– toon een live beeld van een event
– kondig een nieuw product aan
– deel een interessant onderzoek
– geef uitleg (video) hoe je iets onderhoud of installeert

Meer weten over social media voor jouw bedrijf of organisatie? Bel 06-53281940 voor een afspraak.