januari 2018
Onderwerpen voor in de nieuwsbrief

Een (digitale) nieuwsbrief is een uitstekend instrument om het contact met klanten en prospects te onderhouden. Bovendien hoeft een nieuwsbrief niet zo kostbaar te zijn, zodat het regelmatig inzetbaar is.

Paar onderwerpen per uitgave

Veel bedrijven of organisaties denken echter op voorhand ‘zoveel hebben we niet te vertellen’. Maar weet, dat zo’n nieuwsbrief echt niet meer dan 3 of 4 onderwerpen hoeft te bevatten. En als je even nadenkt, heb je zo een mooie lijst voor de rest van het jaar.

Suggesties voor onderwerpen zijn bijvoorbeeld:

  • nieuwe medewerker
  • nieuw product
  • het productieproces van dit nieuwe product
  • beursdeelname
  • verhuizing
  • ontwikkelingen op de markt
  • verklaring van vaktermen
  • aankondiging van activiteiten (bijv. open dag)
  • kijkje achter de schermen
  • samenwerking met 3e partij
  • opvallende opdracht
  • kort verslag van een (buitenlands) beursbezoek
  • speciale actie

Brainstorm met collega’s

Als je nu even met je collega’s gaat brainstormen, vul je bovenstaande lijst vast moeiteloos aan.
En hou dat brainstormen in ere voor iedere uitgave. Doe dat, als het even kan, met collega’s uit verschillende disciplines, zodat de nieuwsbrief een goede mix van onderwerpen krijgt.
En last but not least. Zorg er voor dat een nieuwsbrief (zoals deze van Marij Makelaardij) minstens 3 x per jaar verzonden wordt en dat je de privacy van de ontvangers (denk aan GDPR of AVG) waarborgt.