Februari 2018
Persbericht in de krant

Rijnhuyse

Een lokale sportvereniging heeft natuurlijk maar beperkte bronnen van inkomsten. Met het lidmaatschap van de leden, inkomsten via sponsors, de verkoop in de kantine en eventuele verhuur van locatie of banen/velden, houdt het wel op. Om de club en activiteiten regionaal of lokaal in the picture te zetten, is free publicity onontbeerlijk. Want meer publiciteit, betekent meer bekendheid. En dat levert mogelijk meer leden en meer sponsors op. Dus inkomsten.

Free publicity

Wat is free publicity eigenlijk? Free publicity is positieve aandacht waarvoor niet is betaald door de ontvanger van deze publiciteit. Gratis reclame dus!
Maar deze gratis publiciteit vergt wel tijd, energie en creativiteit. Het versturen van een persbericht alleen is meestal niet voldoende. Om gratis publiciteit te ontvangen moet er bijvoorbeeld sprake zijn van een ludieke of nieuwswaardige boodschap. De publicatie moet niet alleen het commerciële belang van een bedrijf of merk dienen, maar ook het maatschappelijke doel van het publiek!

Oprolbaar bericht

Maar met een ludieke boodschap alleen ben je er nog niet. Ook moet gewerkt worden aan een goede perslijst, een correct geschreven persbericht (oprolbaar). Wanneer je ook nog een kwalitatieve foto meestuurt, wordt de kans op plaatsing alleen maar groter.

Voorkom verkoopverhalen

Voor Tennisvereniging Rijnhuyse in Nieuwegein is regionale free publicity heel belangrijk. Bij ieder event of gebeurtenis denken we ‘zou een persbericht interessant en zinvol kunnen zijn’. Probeer oninteressante berichten of ‘verkoopverhalen’ te voorkomen, want je schaadt er de relatie met de pers mee. Het is dan ook mooi om het persbericht over het Kapsalon van Doorn Open jeugdtoernooi bij deze tennisclub zo in de De Molenkruier van 14 februari ’18 te zien staan.
Dit bewuste persbeleid van Rijnhuyse heeft er mede voor gezorgd, dat de tennisclub is uitgegroeid tot de grootste vereniging in Nieuwegein.

Ook behoefte aan heldere teksten en nuchtere communicatie? Bel 06-53281940 voor een afspraak.