onderwerpen voor jouw nieuwsbrief

Onderwerpen voor jouw nieuwsbrief

Een digitale nieuwsbrief is een uitstekend instrument om het contact met klanten en prospects te onderhouden. Bovendien hoeft een nieuwsbrief niet zo kostbaar te zijn, zodat je het eenvoudig en regelmatig kunt inzetten. Comm’in Out schrijft onder andere voor SoftwareOne, IDFocus en Marij Makelaardij de nieuwsbrief. En voor sommige maak ik de digitale versie ook op. Ik help je graag bij het schrijven en geef je hieronder vast inspiratie voor nieuwsbriefonderwerpen.


Paar onderwerpen per uitgave

Veel bedrijven of organisaties denken op voorhand ‘zoveel hebben we niet te vertellen’. Maar weet, dat zo’n nieuwsbrief echt niet meer dan 3 of 4 onderwerpen hoeft te bevatten. En bewaar als het even kan de overige onderwerpen voor een volgende uitgave. En als je even nadenkt, heb je zo een mooie lijst nieuwsbriefonderwerpen voor de rest van het jaar.

Traffic naar je website

Waarom je een nieuwsbrief zou moeten versturen? Het is bijvoorbeeld een mooi contactmoment met klanten. Zorg wel voor echt nieuws in de nieuwsbrief, want anders schiet je je doel voorbij! Een belangrijk argument voor je nieuwsbrief is traffic naar je website. Neem de eerste alinea op in je nieuwsbrief (met illustratie!) en laat de klant de rest van het artikel verder lezen op de website. En voor je het weet, scrolt hij of zij verder naar andere items op je site.

Suggesties voor nieuwsbriefonderwerpen

Nogmaals, een digitale nieuwsbrief hoeft niet meer dan 3 of 4 onderwerpen te bevatten! Probeer bij ieder onderwerp een afbeelding toe te voegen. En denk eraan, dat je ontvangers ook graag gezichten zien! En met onderstaande lijst heb je de onderwerpen zo gekozen:

  • nieuwe medewerker of stel een team voor
  • nieuw product of aanpassing van een product of dienst
  • het productieproces van dit nieuwe product
  • beursdeelname
  • verhuizing
  • webinar
  • casestudy
  • speciale actie
  • ontwikkelingen op de markt
  • verklaring van vaktermen
  • aankondiging van activiteiten (bijv. open dag)
  • informatie vanuit een leverancier
  • kijkje achter de schermen
  • samenwerking met 3e partij
  • opvallende opdracht
  • kort verslag van een (buitenlands) beursbezoek
  • speciale actie

Brainstorm met collega’s

Als je nu even met je collega’s gaat brainstormen, vul je deze lijst onderwerpen vast moeiteloos aan. En hou dat brainstormen in ere voor iedere uitgave. Doe dat, als het even kan, met collega’s uit verschillende disciplines, zodat de nieuwsbrief een goede mix van onderwerpen krijgt. Kijk ook ’s naar nieuwsbrieven van andere bedrijven. En last but not least. Zorg er voor dat een nieuwsbrief minstens 3 x per jaar verzonden wordt en dat je de privacy van de ontvangers (denk aan GDPR) waarborgt.

Wil jij ook aan de slag met jouw nieuwsbrief? Neem dan vandaag nog contact met me op!