Augustus 2018
Radio-interview voor KMI Mammacare

Vrijdag 3 augustus jl. was Mireille Korst, eigenaresse van KMI Mammacare live te horen bij het programma ‘Aan Tafel’ op Radio M Utrecht. Een cliënte en zij waren benaderd voor een interview over zwemprothese en over het nut van speciale prothese badkleding. Goed om luisteraars ook over dit onderwerp te informeren. Maar natuurlijk ook prachtige (gratis) publiciteit voor KMI!

Relatie opbouwen

Misschien dat je nu denkt ‘oh ik heb ook wel wat interessants of nieuws te vertellen en wil ook wel op de (regionale) radio, hoe regel ik dat’.
Uitzonderingen daargelaten, is zo’n interview op radio of TV het resultaat van een zorgvuldig opgebouwde relatie.

Actief beleid

Zo verstuurt Comm’in Out regelmatig persberichten voor KMI naar de regionale pers. Nieuwe producten, diensten, relatiedagen, modeshows of verwendag; het zijn allemaal interessante onderwerpen voor een persbericht. Niet dat alle persberichten even goed of vaak gepubliceerd worden. Maar we laten met deze berichten ook aan de pers zien dat KMI actief is en veel onderneemt. De naam KMI wordt zo steeds bekender bij de lokale pers met bovengenoemd radio-interview als resultaat. KMI is de afgeloen tijd vaker op de radio en zelfs op TV geweest. Allemaal het resultaat van een actief communicatiebeleid.

Aandachtspunten

Verstuur jij persberichten? Let dan op de volgende punten:
– goede en krachtige kop (wie/wat/waar/wanneer)
– zorg dat je echt wat te melden heeft en maak er geen verkoopverhaal van
– maak een bericht oprolbaar
– zet in de NAW gegevens ook het mobiele nummer van het contactpersoon
– mocht de pers jou benaderen voor een reactie of een interview en kunnen ze je niet bereiken…Wacht niet te lang met reageren!
– stuur altijd een foto (landscape) bij je bericht mee (denk aan de resolutie!)

Hulp nodig bij jouw communicatieactiviteiten? Ik zit graag met je om de tafel. Bel vandaag nog 06-53281940 voor een vrijblijvende afspraak.